Komunikace s pacienty se zdravotním postižením v Nemocnici Boskovice s.r.o.
Většina lidí pociťuje při kontaktu s lidmi se zdravotním postižením jistou nervozitu a nejistotu, neboť neví, jak s takovým člověkem komunikovat nebo jak se k němu chovat.
Je nepochybné – a zkušenosti mnoha zdravotně postižených to bohužel dokládají – že závažné problémy v komunikaci existují i mezi lidmi se zdravotním postižením v roli pacienta a zdravotnickým personálem. Pacienti je pociťují zcela logicky jako své ponižování a snižování své lidské důstojnosti. Často si však netroufnou se bránit, prostě proto, že se cítí být vůči lékařům i dalším zdravotníkům v podřízeném postavení. Často už dokonce na námitky proti takovému jednání rezignovali, neboť se s ním setkávají „na každém kroku“.
Národní rada zdravotně postižených ČR proto vypracovala základní návody, desatera, která mají pomoci zdravotnickým pracovníkům při komunikaci s lidmi s různými zdravotními postiženími.
V naší nemocnici si všichni zaměstnanci vzali tato desatera za své.
Je tedy naší velkou snahou jednat se zdravotně postiženými pacienty podle těchto návodů - desater: